torsdag 18 februari 2010

Dag 484: Sagan är slut

Det över nu. Min karriär som poet, estradör och levnadskonstnär har nått sitt slut. Manchesterkavajen är inhängd längst in i garderoben, den sista cigaretten är fimpad och vermouthen uppdrucken.

Skapandet sliter för hårt på min arma själ. Att skriva dikter av plast, Legoland-poesi, är ingenting för mig, vilket gör att jag heller aldrig kommer att bli en man för Lets Dance. Jag väljer därför att dra i nödbromsen och kliva av ångestens tåg frivilligt.

Det kan hända att det dyker upp en och annan dikt i framtiden, men då inte alls med den svärta och smärta som tidigare varit fallet, utan bara mest för den härliga leken med ord.

Jag tillägnar mitt, för nu, sista verk till TV 4-ledningen.

Du

var en man med ett underbart flin
Du var en man som passade i gabardin
Du var en man som gjorde en ful mustasch fin
Och fortfarande passade du fint i gabardin
Du gav mig kraft, du gav mig lust, du gav mig viljan att bli en man
Du gav mig saft, du gav mig bröst, och ett gammalt blandband
Men du! - jag viker mig inte för era clownkonster
Mig kan ni inte förvandla till ett mediemonster
Så utan att kunna få sömn jag ligger i min säng

I fucking hate you Peppe Eng

11 kommentarer:

  1. Har precis lusläst din blogg, har sjalv varit arbetslös i nio månader... bhaaaa

    Gillar din blogg, får mig att inte känna mig så ensam.....

    EA

    SvaraRadera
  2. Kill Peppe! Peppen is pure evil!

    SvaraRadera
  3. Helt sjukt att dom inte har hört av sig! Har aldrig läst bättre dikter! (har iofs aldrig läst några andra dikter för den delen)

    SvaraRadera
  4. Vi är minst två som delar den uppfattningen. Kul att ha en lite äldre läsare, för ingen under 60 år heter Bror.

    SvaraRadera
  5. Nej nej...sluta inte ta lite semester bara...jag behöver dej och dina kåserier *snyft*

    SvaraRadera
  6. Jag måste ha varit otydlig i all min ilska. Det är naturligtvis bara rödvins-poesin det är slut med.

    SvaraRadera
  7. Apropå effektsökeri - är inte att starta Facebook-konto under fekjat namn och sedan initiera en fanklubb till sin egen blogg att ha hybrispretentioner värre än båda Birro-brorsornas tillsammans?

    SvaraRadera
  8. Man dömer andra efter sig själv? Försök inte att förminska min vän och blodsbroder till ett fejknamn. Om tanken med din kommentar var att väcka ilska har du lyckats. Men jag tänker inte sjunka till din nivå utan önskar dig istället en trevlig helg!

    SvaraRadera