onsdag 3 februari 2010

Skaplig dag!

Idag har det hänt grejer! Dels har jag kollat sista delen av ”Where the boys aren´t” , alltså del 14, och upplösningen var precis som man kan vänta sig. Hon fick ingen balle den här gången heller, vilket titeln litegrann skvallrar om.

Dessutom har jag haft tvättstuga, något som alltid livar upp. Eftersom jag är så sjukt uttråkad så brukar jag boka upp ett gäng tvätt-tider i rad och sen sätta mig där nere i källaren med datorn och surfa (japp, har 3G!)) i väntan på action.
Jag har naturligtvis tvättmaskin i lägenheten men det är ett ypperligt sätt att lära känna grannarna på. Ibland kommer det en snygg tjej som vill snacka och ibland är det något äldre herre. Dom har ju sällan något trevligt att säga såklart, eftersom jag ju som sagt har bokat upp mer än vad man får, men om de verkar ha potential att bli en kompis så brukar de få tvättiden av mig.

Om de är sura så kör jag bara ”nä-tricket” på dom. Idag var en sådan dag då bruden ifrån våning 2 kom ner och gnällde.

- Hej. Använder du alla maskinerna?
- Nä.
- Ok, vad bra. Kan jag låna den här? (pekar på en av de tomma maskinerna)
- Nä.
- Nehej….. Men finns det någon av maskinerna som jag kan ta? Med tanke på att alla är tomma?
- Nä.
- Nehej ok… Men det du kan ju inte boka en hel dag och kväll om du ändå inte ska tvätta, det fattar du väl?
- Nä.
- Ok. Då går jag väl då. Men jag ska tvätta imorgon och du har ju bokat hela dagen imorgon med. Kommer du utnyttja alla de tiderna?
- Nä.
- Kanon, då kanske jag kan ta någon av dom?
- Nä.

Ja lite så där höll vi på till hon tröttnade och gick, mumlandes. Jag satt där en stund till innan jag kastade in ett par strumpor i varje av de 3 maskinerna och hängde upp en sko i torkskåpet. Sen gick jag. Jag hatar sådana där surfittor.

1 kommentar: