söndag 7 februari 2010

Dag 473: Ingen brunch utan lunch.

Söndag, ännu en dag då man är lycklig för att man är ledig och inte arbetslös. Ska snart ta och äta en äkta söndagsbrunch. Då tar jag helt enkelt frukosten(mackor med leverpastej, mjölk) och lunchen (falukorv och makaroner) och kör runt några varv i mixern.

Zlatko hörde av sig igår igen och ville gå ut, men det gick inte. Kändes inte alls roligt att behöva göra honom besviken igen, men jag pallade inte. Även om jag vet att jag ska vara glad på lördagar, så var det helt enkelt för svårt efter upptäckten om att Elmander är min tvillingsjäl, och att mitt liv i stort sett hänger på om han någonsin lyckas göra en bra match igen.

Så det blev alltså ingen utgång igår heller. Eller ja, på ett sätt blev det faktiskt det ändå, en ofrivillig. Hadji ifrån kvarterskrogen ringde. "Du måste komma ned kompis. Vi förlorar cash som fan. Din morsa har somnat på jack-vegas maskinen igen". Men roligare utgång än så kan man ju ha. Passade i alla fall på att köpa med mig en Margherita utan ost.

3 kommentarer:

  1. En Maggis utan ost är ju det bästa. Eller "bröd" som det brukar kallas....

    SvaraRadera
  2. Att kalla den för bröd är inget annat än ett stort hån av tomatsåsen!

    SvaraRadera