måndag 1 februari 2010

Första bloggen, men 467 dagen.

Det här är min 467 dag som arbetslös och tristessen börjar gripa tag i mig ordentligt. Så pass mycket att jag precis har räknat ut att jag varit arbetslös i just 467 dagar. Ibland undrar jag om jag klarar att hålla min psykiska hälsa så länge till.

De senaste veckorna har jag försökt bedriva tiden med tjuvjobba utan betalning. Måndag, tisdag förra veckan sprang jag runt och städade trapphus i området där jag bor.

I onsdags handlade jag in såg, spik och en massa annat på Clas Ohlson, sen snodde jag plank som jag sett att en granne hade under en presenning i trädgården. Jag tog bara två plankor och lämnade en post-it lapp: "De går till en god sak, betalar tillbaks när jag får jobb". Sen lekte jag snickare hemma i två dagar. Jag fick snickra små saker eftersom jag bara hade två plankor.

Lördag och söndag tog jag ledigt. Även fast man är arbetslös förtjänar man ju ledigt.

Idag är det måndag och jag känner att jag börjar famla i verkligheten. Den här bloggen får bli mitt verktyg för att få ordning och struktur på dagarna tills jag får jobb. Jag har inte tappat tron!

1 kommentar: