torsdag 4 februari 2010

Dag 470: På gång!

Idag var dagen då det vände. Jag är inte längre en man som har det motigt, jag är en man med en strålande framtid!

Var hos arbetsförmedlingen och lyckades efter många om och men övertyga handläggaren om att jag faktiskt jobbade frivilligt utan betalning när jag städade trapphuset, så A-kassan är tillbaka! Hon var ganska svår att övertyga, men efter jag dragit fram en dammvippa ur innerfickan och gjort hennes smutsiga skrivbord kliniskt rent på fem minuter så hon insåg vilken kaliber jag är gjord av.

Inte nog med det. På väg ifrån AF så gick jag genom en park och fick en briljant idé som kommer att ge väldigt bra betalt! Alla barn, och en och annan idiot, tappar ju vantar, mössor och halsdukar vid den här tiden på året. Sen brukar det vara någon snäll själ som hänger upp vanten på ett staket, så ägaren kan hitta den när han kommer tillbaka. Min affärsidé är något liknande, men jag hänger inte upp vanten!



Briljant eller briljant?!?! Kan inte förstå att någon inte kommit på det här tidigare. Men det är väl så med genier, man har förmågan att tänka det otänkbara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar