lördag 27 februari 2010

Dag 493:TÄVLING AVSLUTAD!


Efter att ha smörjt in i stort sett hela kroppen med voltaren under de senaste två dagarna kan jag nu skriva det här utan att ligga på mage. Istället sitter jag på fyra kuddar. Har även knapprat Travello och Imodium som en galning och har, tack och lov, inte behövt gå på toaletten ännu. Jag kan faktiskt inte hålla mig ifrån att gråta när jag tänker på att behöva besöka toa igen. Någonsin.

Men nu till roligare saker. Under natten och dagen har det strömmat in mail angående tävlingen, regler och vilket skick grävlingen är i .

Tänkte redogöra för några mail och mina svar, så kanske begreppen klarnar.

Är grävlingen en hane eller hona? - Stefan
Tänker göra det som står i min makt för att inte ta reda på det.

Vem fan tror du är så dum i huvudet att de skriver ut hela sin adress i din patetiska blogg? - Jonte
Den som inte vill ha en grävling i brevlådan!

Sämsta tävlingen någonsin!! - Anna
Finns inget svar eftersom frågan var ett påståeende.

Hur vinner man tävlingen då? - Rille

Inte genom att ställa sådana frågor i alla fall.

Men seriöst, du vet inte ens hur man vinner tävlingen va? -Rille
Gör du?

Klart jag inte vet, eftersom det inte står. Kan du ge mig ett ärligt svar på frågan: Vet du ens hur man vinner? -Rille
Nej

Nej? Nej som i "Nej, jag kan inte ge dig ett ärligt svar", eller nej som i "Nej, jag vet inte hur man vinner"? - Rille
Både och.

Jag får helt enkelt vara man nog att erkänna att tävlingen inte var riktigt genomtänkt. Jag var så desperat i min jakt på att locka besökare att jag lanserade en tävling utan att veta hur man vinner. Jag handlade utan förnuft och sans. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt!

Tävlingen är härmed avslutad. Förloraren blir Zlatko som får behålla grävlingen i sin bagagelucka.

EDIT: Glöm det! Efter kommentaren nedan så har vi en vinnare/förlorare. Vi säger "grattis" till Emma som får en död grävling i sin brevlåda. Okänsliga ungdomar, sparka på en som redan ligger. Osmakligt.

4 kommentarer: