måndag 8 februari 2010

Dag 474. Någon tände ljuset i tunneln.

Det börjar alltså ljusna igen, mina vänner! Såväl i naturen som i mitt inre.

Lyckades, på en obskyr torrentsida, hitta matchen där Elmander var bra för 474 dagar sedan. Borde ju naturligtvis insett detta direkt, men jag får väl vara nöjd med att jag vet det nu efter att ha tittat igenom matchen: Elmander gjorde mål i matchen, men var ju naturligtvis inte alls bra. Snarare totalt klapprutten. Alltså har han fortfarande inte gjort en bra match sedan matchen emot Spanien, 7 oktober 2006. Vilket är betydligt fler dagar än de 474 jag varit arbetslös. Och fler dagar lär det bli, för Elmander alltså. Han är INTE min tvillingsjäl, utan bara en väldigt dålig fotbollspelare. Chansen till jobb finns alltså fortfarande.

Sa ju nej till Zlatkos förfrågningar om utgång både i fredags och lördags, mest för att jag ville vara pigg om arbetsförmedlingen skulle ringa idag och säga att jag fått jobb. Igår var tanken att jag och Zlatko skulle sitta uppe och titta på super Bowl. Jag bangade naturligtvis ur i sista stund. "Nej, det går inte. Kan ju inte vara trött om arbetsförmedlingen ringer i morgon". Det kändes så, jag trodde verkligen de skulle ringa idag. Men inte.

Känns så taskigt gjort emot Zlatko. Han verkar i och för sig inte bry sig så mycket, utan säger att jag får skylla mig själv: "Ska du fortsätta så här kommer du aldrig få ligga igen. Det är ditt problem".

Ja, inte ligga med honom alltså, utan med någon av det kvinnliga könet. Nästa helg får jag fan skärpa mig. Då hänger jag med Zlatko ut och får ligga, det har han lovat: "Då ska du få ligga, om jag så ska behöva göra allt själv".

EDIT: Oj! Det blev lite fel i sista raden ser jag nu. Pinsamt! Zlatko sa naturligtvis inte så, utan: "Då ska du få ligga, om jag så ska behöva betala allt själv".

EDIT 2: Eller? Nu blir jag osäker själv. Vad sa han egentligen? Inte kan han väl ha sagt "om jag så ska behöva göra allt själv"? Det verkar inte klokt. Hmmm...

1 kommentar: