torsdag 4 februari 2010

Expanderar

Man måste våga tänka större. Expandera. Hitta fler. Hitta mer!

Varför nöja sig med vantar? Det finns ju massor med saker där ute som bara väntar på att bli upphittade och returnerade mot en liten belöning. Det var mina tankar när jag gav mig ut på ännu en upphittarpromenad, och jävlar vad rätt jag hade.


Dessutom har jag med mig en dvärgpudel som sprang runt i parken och skräpade, en pulka och en stol. Ni kanske undrar var jag hittade stolen? Enkelt. Var inne på ett fik och så satt det en kille ensam vid ett bord för två, så frågade honom rakt på sak bara:
- Kan jag ta den här stolen?
- Ja, det är lugnt.

Så enkelt var det. Kan nog bli en hel del stålar på detta.

2 kommentarer:

  1. Haha härligt vad skall du göra med stolfan nu?

    Hade jag rätt? Förstod ej... Varför kan inte DU skriva sådant?

    SvaraRadera
  2. Jag avvaktar nog några dagar tills de börjar bli riktigt desperata, sedan ringer jag bara iskallt upp och säger: "Det har kommit till min kännedom att ni saknar en stol". Har jag riktigt med tur så är de precis i färd med att börja leka "hela havet stormar" och är en stol kort. Då snackar vi cash.

    SvaraRadera