måndag 8 februari 2010

Kreativitet med bakslag!

Fy fasiken, nu mår jag jävligt illa. Idag kände jag att jag behövde göra något meningsfullt, något som gav mig både en känsla av tillfredsställelse och kanske även skapade en bättre arbetssökandemiljö här hemma i lägenheten. Jag satt länge och funderade på vad detta skulle vara. Kanske möblera om eller byta bordsduk, eller skaffa en ny datastol med sådan där ergonomiskt riktig fotpall.

Jag bestämde mig för att rolla hela taket i mitt kombinerade vardagsrum/sovrum med ”Silky Inferno Wall At Night”, en stor burk självlysande, limegrön väggfärg som jag fick över när jag och Zlatko skojade till det på Bennys svensexa. Haha, fy fan vad hans hus såg grymt ut på natten! ”SIWAN“ har alltid varit min absoluta favorit i alla lägen.

Hur som helst så var det i alla fall ett jäkla jobb att få det jämt och snyggt, men det blev riktigt bra till slut. Det sura är ju bara att jag skulle behöva sova nu ifall arbetsförmedlingen ringer imorgon, men det är ju helt limegrönt ljus i hela rummet. SIWAN tränger sig in i alla porer känns det som, det går liksom inte att komma undan och det behagliga har övergått i rent illamående och jag räknar till två kaskadspyor hittils. Som tur är har jag 20 rullar svart eltejp kvar, också sedan Bennys svensexa, så jag ska försöka göra en siwan-fri zon ovanför sängen.

Måste jobba snabbt nu så att jag får sova. Kan vara en stor dag imorgon, det känner jag på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar