söndag 28 februari 2010

Dag 494 : Mode!

Jag provade ju lite rubriker som "celebrity nude", "celebrity not nude" för att se om det lockade några besökare. Utdelningen var inget vidare. Sen kom tävlingen, lite för hastigt och inte riktigt genomtänkt. Ja, i ärlighetens namn var den ett fiasko. Så jag började fundera på vad man ska göra för att öka antalet besök. Kunskap är makt, sägs det ju och därför har jag skaffat mig kunskap - jag har suttit vid datorn och läst bloggar i drygt 24 timmar, och nu vet jag vad det är folk vill ha. De vill ha "i dag fika jag här, idag åt jag lunch där" och mode, mode och åter mode.

Jag är inte sämre än att jag kan ändra intresse efter vad jag tror mina läsare vill ha.

Dagens Outfit



Överdelen består av matchtröja i blått, då jag försöker matcha färg med långkalsongerna, tycker det gick ganska bra. Passformen är inte den bästa, det är jag den första att erkänna, men det kompenseras av att den var så billig (upphittad i en UFF-container). Den luktade väldigt illa till en början, men nu efter 20-30 tvättar luktar den nästan inte alls, bara den där fräna doften av ammoniak om man kommer för nära.


Underdelen är ett par långkalsonger av märket craft. Inhandlade på Överskottsbolaget, utgår jag ifrån. Fick de nämligen i gåva av min mor julen 2003, som av en händelse så fick hon ett par likadana långkalsonger av mormor julen 2002, som var för stora. De är rymliga och väldigt sköna mot huden. Bak kör jag lite gällivarehäng, mer för att motverka den akuta baksmällan än ett modestatement.

Som ni ser låter jag långkalsongen sluta lite högre upp på det högra benet, för att sätta en personlig prägel på plagget. Prova gärna, men se upp - det är inte alla som klarar av att bära upp ett par långkalsonger på det viset.

Strumpor: 100% väldigt luddigt material, med isbjörnar på. Väldigt sköna, passformen är inte den bästa men det gör inte så mycket då det matchar med tröjan.

3 kommentarer:

  1. :D *bryyyyyyyyyyyter*

    SvaraRadera
  2. Förlåt så jättejättemycket att jag inte hann svara igår! =) Var på gång att göra det men så kom jag inte på något riktigt bra att skriva och så glömde jag =/ Dement som jag är du vet ... inte lätt att lida av alzheimer light. Plötsligt töms skallen helt och hållet och så minns man inte ett dugg av vad man tänkte göra för en sekund sedan ...

    Hursomhelst så har du helt rätt. Fika + mode är det rätta framgångsreceptet, har jag också kommit fram till. Och måste säga att din outfit är en riktig hit! Särskilt hur du bär kalsongerna med det ena benet lite högre upp - du ska se att det snart blir sånt mode i varje skyltfönster runt hela stan! =D Gillar nya frillan också ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, det var insikten om att det var dagens käk och dagens outfit som gjorde att jag hoppade av tåget. Det gick fan inte. Jag kunde inte skriva såna inlägg. Men så har jag inte en så makalöst fin uppsättning kläder som du har heller. Hade jag haft det kanske min vanliga blogg hade levt idag. Och inte bara den jag skriver för att kunna hota mina ungar med en annan dag.

    SvaraRadera