lördag 6 februari 2010

Dag 472. Ledigt från arbetslösheten

Idag är det lördag, då är jag alltid glad. Jag ser det helt enkelt bara som att jag är ledig idag, inte arbetslös.

Tror att jag kommit fram till någon riktigt stort idag. Det sägs ju att alla har en tvillingsjäl någonstans i världen och jag har, otroligt nog, lyckats tagit reda på vem min tvillingsjäl är! Jag vet alltså vem personen är som mitt livsöde är tätt sammanflätat med: Johan Elmander.

Jag är på 472:e dagen av arbetslöshet. Johan Elmander har inte gjort en bra match på exakt 472 dagar. Tillfälligheter? Absolut inte. Dessutom har han ju lite småkrulligt hår, det har min mamma också!

Det finns både positiva och negativa aspekter med denna upptäckt. Det positiva är naturligtvis att jag listat ut vem min tvillingsjäl är, det är inte många som lyckas med det.

Det negativa? Ja, det verkar ju som att jag kommer vara arbetslös tills Elmander gör en bra match. Så efter denna upptäckt har jag i stort sett inriktat mig på ett liv i arbetslöshet, nu handlar det bara att om att försöka acceptera detta faktum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar