måndag 1 februari 2010

Tron är borta...

Ok, jag har tappat tron. Inget går som det ska nu. Precis nyss öppnade jag förra veckans post, som låg i hallen. Jag har liksom inte trott att det var någon brådska eftersom det mest är räkningar som kommer i slutet av månaden. Nu visar det sig dock att ett brev kommer ifrån min handläggare Ruth på Arbetsförnedringen. Såhär står det.

”Hej XXXXXX,

Det har kommit till Arbetsförmedlingens kännedom att du så sent som förra veckan innehade ett arbete. En kollega såg dig städa hans trapphus när han kom tillbaka ifrån promenaden med hunden. Det råder enligt min kollega inget tvivel om att det var just du, då alla på Arbetsförmedlingen känner igen dig sedan den mycket tråkiga incidenten med den gamle blinde mannen och hans permobil.

Enligt våra regler kan du som arbetssökande inte inneha ett arbete och samtidigt få ersättning av A-kassan. Du står således inte längre till arbetsmarknadens förfogande i våra system, och din ersättning kommer följaktligen att utebli tills ny information inkommer.

Med vänlig hälsning
Ruth Salamander, Handläggare”

Ja men vad bra då. Visserligen köpte jag ett trettiotal stora burkar med Ravioli förra veckan och jag har massor kvar, så äta kan man ju ändå. Men alla lyxartiklar får ju stå tillbaka, som tex tandkräm och hyra.

Men fan vad skönt det är att skriva av sig lite ändå när livet känns lite motigt. Redan nu är jag plötsligt mycket starkare. Känns som att det kan gå vägen ändå i framtiden, kanske står lyckan mig bi trots allt. Ska nog spela lite nätpoker redan ikväll och se om fru fortuna särar på benen eller ej. Tron är tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar