fredag 19 februari 2010

Dag 485: Nu smäller det (Hegerforsare)

I väntan på att Zlatkos annons ska ge mig ett jobb tror jag att har en liten affärsidé på gång. Eller en stor affärsidé är väl närmare sanningen, briljant ännu närmare.

Ni vet de här filmerna som handlar om en bomb. Allt kretsar kring bomben och tiden som tickar, ska någon hinna stoppa bomben i tid?

Så i slutet av filmen står det någon bombexpert där, som trots år av träning så gott som alltid ställs inför ett dilemma:
"Should i cut the blue or the red cable?". Men nej, han kan inte riktigt komma ihåg hur det var. Han slumrade ju till lite på just den kursen, så får han ringa upp sin läromästare som inte heller han minns hur det var på den delkursen.

"
Blue?", säger läromästaren med tvekan....
"
OK!"
"
WAIT!" Plötsligt så minns han. "Cut the red!"
"
Are you sure?"
Han är inte sure.
tick..tack..tick...tack...tick...tick..3...2...1..
"
No... cut the blue! Im sure!"

Klippt och klart, dagen är räddad.
Nu kan man ju tycka att bombexperterna är idioter, men det är ju terroristerna/utpressarna som är de riktigt stora idioterna. Och det är det jag ska tjäna stora pengar på.

Min idé är lika enkel som den är genial: Jag ska tillverka tidsinställda bomber med T V Å svarta kablar och sälja till terrorister!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar