onsdag 17 mars 2010

Dag 511: Stöd en vän

Livet är fortfarande på paus. Inte sovit en sekund, lever som i en dimma som är täckt av ännu en dimma. Under natten hörde jag steg i trappen några gånger. Varje gång hoppades jag att det skulle vara ICAnder. Att han skulle sticka in sitt glada ansikte i lägenheten: "Hahaha. Den gick du på kompis!!". Men det hände aldrig. Till några av stegen fantiserade jag om att det var Chavez som dragit igång ännu en av sina psykopat-blåsningar. Men det blev tyvärr aldrig mer än en fantasi.

Vad gör man nu?

Som någon kommenterade i går: "En vän stödjer man i med- och motgång". Så är det ju, definitivt. Frågan är bara vad jag ska göra för att visa mitt stöd? Hur ska jag hjälpa min vän?

En fritagning? Det vore väl det ultimata. Sanningen är att jag redan varit utanför häktet och rekat. Men det verkar väldigt svårt att genomföra. Det finns inte ens några galler att fästa repet i, och någon häst har jag inte heller.



Har i alla fall skrivit ett långt brev till honom och parfymerat det med min favoritdoft (nivea 24h double effect). Lägger man brevet på brevlådan, adresserat till häktet? Eller lämnar man det direkt i häktet? Det ämnar jag att ta reda på nu.

3 kommentarer:

  1. Vad synd att det inte var ICAnder på riktigt! =P Hoppas allt löser sig! Åtminstone var säkert ditt brev uppskattat =)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det kan vara så att ICAnder var/är förbannad på mig. Jag gjorde slut för inte alls så länge sedan. Jag träffade en snygg, mörk och sexig chilenare. Samma kväll som ni var ute skickade jag honom ett mess och sa att jag trivdes jättebra på min nya killes lustjakt. Det kanske var det som fick honom att spåra ur.

    Jag fick inget svar och har inte hört något från honom sedan dess. Hälsa från mig om du får tag på honom!

    SvaraRadera
  3. Det är inte omöjligt. Ingenting förvånar mig längre. Till mig sa att han inte sett dig på flera år, men att han hade hört rykten om du numera "går på gatan" i Sydamerika. Jag tyckte själv att det verkade underligt. Du har ju alltid varit en sådan go tjej! Jag ska nämna dig i nästa brev.

    SvaraRadera