lördag 6 mars 2010

Dag 500: Helg sköna helg

Skönt med helg!

Det var en slitig dag på jobbet i går. Dålig stämning och kyligt i största allmänhet. Provade på att arbeta lite som tågkonduktör, tyckte att det verkade kul och så jag har gillat tåg ända sedan jag var liten.

Jag klev ned till tågstationen vid 07 i går. Väl där kollade jag på rälsen, kollade på snön, kollade på rälsen, suckade och skakade på huvudet. Inte ett tåg så långt ögat kunde nå. Istället sa jag åt lite folk på ren chans "Vart ska du?" "OK. Där går anslutningsbussen".

Om det var rätt bussar jag pekade på? Inte aning, men det ska jag försöka ta reda på om jag provarbetar lite som busschaufför någon gång.

Tydligen är det inte så mycket mer man behöver göra som konduktör, jag stod bara still och pekade med hela armen var anslutningsbussarna gick. Jag suckade i och för sig lite också och sa "beklagar, ursäkta, beklagar läget".

Ska jag vara ärlig så gick jag faktiskt hem efter lunch. Konduktör var ingen trevlig upplevelse, skäll och arga blickar var det man fick mest av. Fick en svälj öl också, men det var av en alkoholist som var riktigt full så det räknas inte riktigt.

Nu ska jag njuta vidare av ledigheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar