lördag 20 mars 2010

Dag 514: Seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg

Förstår knappt hur jag lyckas frambringa kraft nog till att skriva dessa rader. Men en man ska ha sina rutiner, och eftersom jag försöker bli en man så är detta en viktig rutin för mig. Ett måste, mitt ansvar.

En öl med Zlatko blev till två, som blev till tre. Kändes ju dumt att sluta där, så fyran och femman kom ganska omgående. Men sen fick de vara nog, öl är dyrt.

Då gick vi på sjukhuspriten istället. Man kan nog säga att det blev lite för mycket. Klockan 05 vaknade jag av ett oerhört illamående och rusade till toaletten. Det var min tanke i alla fall. Men när jag tittade mig runt insåg jag att jag redan var på toaletten (måste ha däckat där när jag kom hem), liggande på golvet. I allt kiss. Någonting som fick mig att må ännu mer illa.

Kaskadspyan var naturligtvis ett faktum. Då insåg jag att det nog hade varit en bra idé att ta bort gladplasten från toalettstolen först. Jag blev tvungen att tömma en hel flaska Old Spice innan jag släpade mig till sängen.

Har inte vågat kolla in på toaletten efter det. Morgonkissen gjorde jag ut genom fönstret, ned i stupröret. Men antar att jag måste in där och städa för eller senare. En riktig man är väl handlingskraftig? Kanske dags att jag försöker bli det och ger mig in det helvete ni andra kallar toaletten.

I´m going in!

2 kommentarer:

  1. Om jag så vore pank skulle jag nog inte komma och städa upp det =P Tyvärr! Mina barnbarn får vara utan godis istället ...

    Kanske du kan lura någon uteliggare att ta itu med det hela? =P Då kanske det blir så billigt som en liten öl för din del =P

    Lycka till iaf! =)

    SvaraRadera