måndag 29 mars 2010

Dag 523: Groupen kommer igång

I dag tog jag idéen med "Red Man Group" vidare, ringde och pratade med ett produktionsbolag i Stockholm. För att inte hänga ut produktionsbolaget allt för mycket är jag trevlig nog att inte skriva ut deras namn.

Efter många om och men i växeln blev jag slutligen kopplad till utvecklingschefen.
Jag redogjorde noggrant min idé för honom, och tryckte på att färg har jag redan och även avloppsrör, så det blir ingen dyr satsning. Såna här bolag tenderar att hålla pengarna väldigt hårt.
- Finns redan en Blue Man Group, sa han
- Jaha?
- Ja, det är taget, fortsatte han.
- Vad är taget?
- Hela den här idéen. Det finns redan.
- Men har du inte lyssnat på vad jag säger?
- Jo? Det är därför jag säger att det redan finns.
- Men hör du inte vad jag säger! Jag är röd! sa jag något upprörd.
- Jo, jag förstår att du är röd. Men det finns redan några som gör exakt det du vill göra som kallar sig Blue Man Group.
- Så vad du säger är alltså att ingen har gjort det jag vill göra?
- Men vad fan... det fattar du väl? Idéen är tagen! Det går inte. Herregud.
- Men jag är Röd. R Ö D! Det är unikt. Tror du någon sa "det finns redan hockey" när någon kom på bandy eller?
- OK. Du är unik. Jag önskar dig lycka till, sa han och la helt enkelt bara på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar