fredag 19 mars 2010

Dag 513: De kallar mig skuggan


Jag är en skugga av mitt forna jag. Det hade väl varit helt okej, om det inte vore vore för att mitt forna jag inte var någonting annat än skuggan av en riktigt man. En skugga av en man som har ett arbete. En skugga av en man som bidrar. En skugga av en man som är en man. Jag är alltså ingenting annat än en skugga av en skugga. Jag är inget.

I morse, precis som hela dagen i går, kissade jag på gladplasten igen. Orkar inte bry mig. Sprutar lite Old Spice på toaletten bara och stänger dörren. Nu kan jag inte ens skilja dofterna åt längre. Luktar det kiss eller luktar det Old Spice? Fast å andra sidan är jag inte säker på att jag kunde särskilja kiss och Old Spice innan heller.

Zlatko ringde i dag igen. Som vanligt. Han vill väl be om ursäkt, antar jag. Men jag har helt enkelt låtit bli att svara. Men i dag svarade jag. Jag kunde inte låta bli, behövde verkligen prata med någon. Vi ska träffas ikväll och ta några öl.

Träffa Zlatko? Hur kan jag sjunka så lågt? Jag behöver en vän, även en jobbtjuvande och falsk vän är bättre än ingen vän alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar