söndag 7 mars 2010

Dag 501: Aaaaaaaaaaaaaaaj!!!

Efter att inte ha kunnat gå på toaletten sedan i torsdag var det dags att göra något åt problemet. Eller det är klart att jag har kunnat gå på toaletten, men jag har inte haft så mycket där att göra eftersom det ena hålet är igenlimmat.

Jag hade hoppats att Epoxylimmet skulle lösas upp av sig själv till slut, eller bändas isär av själva trycket det skulle utsättas för. Men det verkar tyvärr inte så.

Magvärken har bara blivit värre och värre och till slut kände jag att det var ett problem som var tvunget att lösas, i dubbel bemärkelse. Så i morse satte jag mig på toaletten men en flaska aceton. Utan att gå in på allt för osmakliga detaljer ligger det till ungefär så här: Att skita ut en kickbike del för del skapar en del sår, såväl själsliga som i baken. Aceton i de såren är inget jag rekommenderar någon.

Jag hade möjligen kunnat tycka att det var värt det om limmet nu hade lösts upp. Det gjorde det inte. Efter att ha googlat lite om epoxy lim verkar det som att limmet först måste hettas upp för att kunna tas bort. Just i detta nu är Zlatko på väg hit med en värmepistol.

3 kommentarer:

  1. Jag vet inte vem du är men det du skriver får mig att skratta!

    Jenny

    SvaraRadera
  2. Det är många som reagerar så, tror det är som ett litet skydd mot verkligheten. Men tack!

    SvaraRadera
  3. Fy fan! Haha. Vilka heläckliga bilder jag får upp i skallen nu!

    SvaraRadera