måndag 22 mars 2010

Dag 516: Spegelångest

Måndag. Dagen då de arbetande folket har sin måndagsångest. Eller det är väl egentligen på söndagen det arbetande folket har sin måndagsångest - inför den vecka som komma skall. Jag har min måndagsångest på söndagen jag med. Men ångest över att inte ha ett jobb att gå till. Samma ångest, men av spegelvänd anledning.

Jag måste hålla mig sysselsatt för att skingra tankarna. Har precis skrivit ännu ett brev till ICAnder, med urklippta bokstäver från veckorevyn. Inte för att jag är en mördare eller galning (det är oftast de som använder sig av urklippta bokstäver) utan för att få tiden att gå.

Tror dock att jag har ett lite större projekt på gång nu. Ska använda min fria tid till att forska lite på biblioteket, fördjupa mina kunskaper. Bli en intelligentare människa. Om jag inte är helt fel ute så tror jag mig vara en av världshistoriens största litterära bluffar på spåren! Jag vill inte avslöja mer utan efterforskningar. Jag hoppas kunna återkomma i ämnet under morgondagen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar