söndag 28 mars 2010

Dag 522: Earth Hour


Hade i flera veckor, ja månader, sett fram emot Earth Hour. Äntligen fanns det en chans för mig att bidra på samma sätt som alla andra. Det må vara hänt att jag för tillfället inte är en som går till jobbet varje dag. Men just den här kvällen skulle jag, precis som alla andra, släcka ned ljusen och tänka på miljön. Vi skulle alla ha nedsläckt i en timme, vi skulle alla bidra lika mycket. Jag kanske till och med skulle släcka en minut tidigare, bara för att för en kort stund få känna mig lite bättre än någon annan.

Planen var enkel: Zlatko skulle komma hit, sen skulle vi tända värmeljus och ha myspys under den nedsläckta timmen. I väntan på nedsläckningen så spelade vi lite TV-spel, Nintendo 8-bitars.

När klockan blev 21.29 och vi skulle släcka ned (kunde inte stå emot tanken på att få vara lite bättre än någon annan) klarade vi precis värld 7:s Boss på Super Mario Bros 3!! Ja, ni förstår ju själva vad jag pratar om. Värld 7!!! Ludwig van Koopa! Bossarnas Boss!! Sjukt luriga moves och i stort sett omöjlig att ta sig förbi. Men det gjorde vi! Så då kan jag ju inte bara stänga av, när vi är så nära att klara av ett (i alla fall för mig) stort livsmål: Varva Super Mario Bros 3.

Så det blev ingen nedsläckning. Inget myspys med Zlatko. Det känns verkligen inte bra. Istället för att vara bättre än någon annan var jag precis som vanligt väldigt mycket sämre.

Jag hade ju kunnat tröstat mig med att vi varva SMB 3. Om vi hade gjort det. Men klart som fan vi dog emot sista bossen! Han var i stort sett död, så kommer ett sista eldklot - sen var jag död istället!

4 kommentarer:

  1. Varför inte bara ta 2 flöjtar och åka direkt till sista världen?

    SvaraRadera
  2. Anna i Mossahus28 mars 2010 kl. 23:58

    ja, bara vissla förbi=P

    SvaraRadera
  3. Har googlat lite på det där.. man kan alltså fuska sig direkt till sista banan! Tänk om jag hade fått reda på det någon gång under de senaste 15-20 åren.

    SvaraRadera