måndag 26 april 2010

Dag 550: Ett virrvarr av prover

Hej på er läsekretsen. Jag ber om ursäkt att jag inte uppdaterat på länge men det hjar sina orsaker. Jag har blivit hastigt sjuk och har helt enkelt inte haft orken att sitta vid datorn. Istället har jag legat till sängs och kollat på underbara repriser av världens bästa TV-serie, Top Model.

Nu undrar ni säkert vad det är som är fel på mig, vilken sorts illdåd till sjukdom jag drabbats av? Det gör läkarna också. Det har gått så långt att det inte längre finns några prover att ta, läkarna samlas istället runt mig i ring och kör uteslutningsmetoden med allehanda mediciner. "Den här sprutan hjälpte inte så då är det alltså inte mässlingen". Så där håller det på.

Bieffekterna av detta ytterst tunga medicinerande är stora. Min hals har svullnat och jag har vattkoppor på stämbanden, dessutom har min ansiktsform förvridits i plågor. Jag ser numera i princip exakt ut som, och låter som, Per Gessle. Ett öde värre än det faktum att sjukdomen gör att jag varken kan äta eller dricka.

Nåväl, nu börjar snart Top Model. Jag skriver igen senare.

4 kommentarer:

  1. Borde du då inte vara berättigad till ersättning från Försäkringskassan istället för AF? Skadar aldrig att sprida sina inkomster lite. Plus att du kan glädja dig åt att inte vara arbetslös längre, utan sjukskriven.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Har du sett "House"? Där går i princip varje avsnitt ut på att de kör uteslutningsmetoden på patienterna och proppar dem fulla med mediciner och skit. Tänkte bara säga det. Du skulle kunna vara med i House. :)

    SvaraRadera
  3. Ett återkommande tema är väl även att de får kramp för att det var något de inte förutsett och sedan kommer House och berättar vad det var för något och sen blir de bra? (Åtminstone så jag fått det berättat för mig på fikarasten...)

    SvaraRadera
  4. Ja jo ungefär så också. Fast han kommer inte på vad det var för något förrän i slutet av programmen och då har de alltid redan hunnit proppa dem fulla med fel mediciner. Ofta är det att de har fått fel mediciner som är felet.

    SvaraRadera