fredag 16 april 2010

Dag 540: Ludde part II

Efter alla positiv respons jag har fått så har jag beslutat mig om att fortsätta på samma saga i hopp om att en dag ha tillräckligt många sidor för att ge ut en barnbok. Nu är det kanske en överdrift att påstå att det är speciellt mycket respons, men både Zlatko och Staffan Westberg har visat uppskattning.

Idag lyser morgonsolen genom fönstret på Ludde. Fåglarna kvittrar och sommardagen gryr. Det tycker Ludde är mysigt. Det tycker Luddes mamma också är mysigt. Då brukar hon dricka öl i parken hela dagen med Leffe. Leffe är Luddes andra pappa som brukar komma och bo hos Ludde och hans mamma när Luddes vanliga pappa åker på semester. Luddes pappa brukar vara på semester ungefär 6 månader åt gången. Luddes mamma säger att Luddes pappa är en småhandlare. Det är ett fint jobb att vara småhandlare, tycker Ludde. Ludde ska också bli småhandlare när han blir stor. Han ska inte bli luder som mamma. Det är inget fint jobb säger Luddes pappa.

Kanske kan illustrera med foton?!

1 kommentar:

  1. Haha, finfin historia!


    (och du, du finns numera länkad från min blogg. ska fylla på listan vartefter jag hittar nya guldkorn, har jag tänkt)

    SvaraRadera