lördag 3 april 2010

Dag 528: Gubbe

Jag tycker att vårt samhälle är alldeles för åldersindelat. Allt man gör, inte gör, ska göra, och inte ska göra, bedöms i mångt och mycket efter vilken ålder det är på personen ifråga.

Av någon anledning ska barn inte köra bil, det ser märkligt ut om pensionärer gungar på lekplatsen och ingen vettig människa under 40 bör titta på "Så ska det låta". Jag tycket det är helt fel att det är så här, folk ska få göra vad de vill oavsett ålder!

Köra bil ska jag dock inte göra, för jag har inte råd med körkort. Gunga blir det inget med heller, blir bara illamående. "Så ska det låta" tycker jag inte att någon vettig människa ska titta på, oavsett ålder, eftersom programmet är totalt menlöst.

I dag ska jag istället göra min egen lilla revolt mot åldersreglerna genom klä ut mig till påskgubbe och ge mig ut och knacka dörr. Jag ska helt enkelt jobba i dag och ta betalt i godis och vad annat gott det kan bjudas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar