torsdag 8 april 2010

Dag 532: Bra gräs

Idag nöjer jag mig med att svara på en fråga som kommit in på mail. Pelle Rulli ifrån Grangärde skriver:


”Hallå! Du skriver att du älskar att klippa gräs. Vad är det som är så bra å kul med att klippa gräs?"


Ja du Pelle, vart ska jag börja. Vad är inte bra med att klippa gräs? Vad är inte bra med gräs överhuvudtaget? Tänk vad mycket man kan ha gräs till. Förutom det uppenbara, alltså att klippa gräset, så finns det så mycket annat man kan ha det till. Man kan gå barfota på gräset, det är mysigt. Man kan ligga på gräset. Man kan rulla runt naken jättesnabbt på gräset. Man kan klippa gräset och man kan strunta i att klippa gräset. Gräs är hejdundrande bra oavsett.

Sen kan man så klart göra en massa andra saker, som tex att spela kubb på gräset. Eller spela fotboll, det är en sak som blivit mycket populärt har jag märkt. Tyvärr till och med mer populärt än krocket och boccia, som ju också är sporter som gärna utförs på gräs.

Det är trevligt att sitta och filosofera på gräset också, gärna tillsammans med någon vän. Eller ensam, om man som jag inte har någon riktig vän (som inte tar ens jobb).

Ja Pelle du ser ju hur bra det är med gräs. Sen kan man ju röka gräs med, men det är varken gott eller nyttigt. Och då ska det helst vara en speciell sorts gräs, nämligen sådan där fingräs som man har på greenerna på golfbanor. Men det är dyrt som fan.

Imorgon är det möte med Arbetsförmedlingen, då ska jag delge min handläggare alla de här argumenten. Måste nog komma på några fler bra saker med gräs, vill inte gärna komma oförberedd.

Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar