fredag 30 april 2010

Dag 554: FRISK

Jaha. Då var man tydligen frisk igen. Inte längre ont i halsen, håret har lagt ned sig ned istället för att se ut att tillhöra en igelkott på väg till psyket och ansiktets fåror har jämnat ut sig till det dockansikte jag känner igen. Kort och gott: Jag ser återigen ut som mig själv istället för Per Gessle.


Hur jag blev botad? Vad det var för sjukdom? På de frågorna får jag svara: "Det blev jag inte" och "Inte en jävla aning". Vaknade helt enkelt upp i dag och mådde fint. Läkarna stund runt mig och hummade ett tag....
- Då är du frisk, sa läkaren som såg ut att bestämma. Han hade det största stetoskopet.
- Är jag? Jaha. Vad var det för fel?
- Vill du vara frisk?
- Ehh.. ja.. det är klart jag vill
- Då är du är frisk. Hurra!
- Ok. Men vadå, hur vet du att jag är frisk?
- Stod inte håret åt alla möjliga håll förut, sa han och fingrade på sitt stetoskop
- Jo?
- Och du hade ont i halsen?
- Ja...
- Å du var fårig som om du hade blästrat dig i ansiktet?
- mmm... Men nu är jag som en docka igen, sa jag och smilade.
- Nåja. Det kan väl diskuteras. Men du är frisk i alla fall. Hurra!
- Hurra, instämde de övriga läkarna runt sängen när stetoskopmannen blängde till på dem.
- Men hur vet du att jag är frisk om du inte vet vad jag hade för sjukdom?
- Hur visste du att du var sjuk om du inte visste vad du hade för sjukdom?
- Va?
- Ja. Hur visste du att du var sjuk om du inte visste vad du hade för sjukdom?
- Jag... alltså..
- Precis! Du vet att du var sjuk för att jag sa det, eller hur?!
- Ja.. kanske det.
- Så var det. Och nu säger jag att du frisk. Förut sa jag sjuk, nu säger jag frisk. Du är frisk. Hurra!
- Hurra, sa de övriga läkarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar