fredag 9 april 2010

Dag 533: Nu är det klippt

I dag har jag varit på AF och diskuterat starta eget med Ruth. Ja, att jag ska starta eget alltså, inte att jag ska starta eget med Ruth. Det skulle aldrig gå, hon luktar fiskolja. Ruth menar på att man inte bara kan komma med en idé och få pengar i handen samma dag. Trist, tycker jag.

Hon höll dock med om att idéen var ganska bra (hon är alltid kritisk, så jag tolkar det som att hon tycker idéen är genial). Min uppgift nu är att räkna lite på det hela. Antal kunder, initiala kostnader, löpande utgifter och sånt där trams, för att sedan återkomma till henne. Jag är riktigt laddad nu så tror att jag hinner fixa allt det där till på måndag. Har redan börjat kikat på lite olika klippare som kan bli aktuella.

Vi snackar Honda motor! Vi snackar 56 cm klippbred och max hastighet på 4km! Bra grejer!

Man kan väl få drömma!! Combiaggregat, justerbar ratt, hydrostatisk transmission! Gräsklipparnas John Holmes. Eller vadå, vad ska det betyda? Inte en aning, glöm det. Det är hur som helst snarare John Holmes som är porrstjärnorsas Stiga Villa 14 HST, och inte tvärtom.

Vi snackar här om en cylinderklippare med en klippbred på 38 cm. Det går självklart inte. Men samtidigt vill jag inte håna den, det var den här sortens gräsklippare som väckte mitt intresse för gräs en gång i tiden. Dessutom är den väldigt retrosnygg. Ingenting man köper för att klippa gräs, utan mer till prydnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar