onsdag 7 april 2010

Dag 531: Stå på egna ben

Arbetsmarknaden hjälper mig inte, eller om det nu är jag som inte hjälper arbetsmarknaden. Vi verkar inte ha något nytta av varandra i alla fall.

Därför är det dags att ta in lite attityd i den här späda kroppen: Vill man få något gjort får man göra det själv. Jag ska starta eget!

Låg i sängen i natt och funderade på vad jag egentligen kan, vad är jag duktig på? Vad kan jag bidra med till samhället? Vad tycker jag om att göra? Klippa gräs, blev svaret på samtliga dessa frågor.

Min pappa brukar ge mig mycket beröm om somrarna för hur "gediget och fina cirklar" jag klipper i. Det är dags att jag förädlar denna talang och gör den till mitt levebröd. Nu blir det ett besök på Arbetsförmedlingen och snacka starta eget bidrag!

2 kommentarer:

  1. håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. I bristen på jobb skapa en förening för arbetslösa i fas 3 så kan du ta in dom att sköta gräsmattorna och så får du betalt samtidigt av staten, gratis betald arbetskraft, nutidens slaveri ;)

    SvaraRadera