tisdag 6 april 2010

Dag/natt 530: Zzzzzzzzzzzzzzz


Vinst på rouletten, dubblade min 100-ing. Den sköna känslan av att få vinna, att få vara en vinnare. Det kändes som om ödet, en högre makt (kalla det vad du vill)var på min sida just i dag. En sådan dag, en sån chans, måste man naturligvis utnyttja. Jag fortsatte med rouletten ett tag till.
200 kr blev till 400, som blev 800, som blev 1600 - allt på rött!!

Då tog jag en paus och grät av lycka!

1600 kr blev till 3200.

Paus, mer tårar.

"Äntligen någonting jag är bra på. Äntligen!!", gick tankarna. För varje snurr på roulettehjulet kände jag hur jag mer och mer blev till en man.

3200kr blev till 6400.

Paus, tårar.

6400 allt på rött. Rrrrrr, Rrrrr, Rrrrrrrrr....eller inte fan vet jag hur man skriver ljudeffekterna av ett roulettehjul. Det snurrade som fan i alla fall. Sen blev det tyst. Knäpptyst.

"Fan måste ha stängt av högtalarna", tänkte jag då ljudet av pengar som drogs till min sida uteblev. Sen trodde jag att det hade blivit fel på datorn. Till slut insåg jag att kulan hade stannat på svart! Jag gnuggade ögonen, men inget förändrades.
"Saldo: 0" stod det längst ned på skärmen.

Om jag grät? Nej, det fanns inte tid. Ringde på hos snälla grannen mitt emot och fick låna 200 kr. Sprang tillbaka in till mig, sedan insåg jag att det skulle bli svårt att få in de två hundralapparna i datorn. Då grät jag.

Om man behöver jobba? JA, är svaret på den frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar