onsdag 24 februari 2010

Dag 490: Bomben brisera


I går var jag en vanlig man med tio fingrar. I dag är jag fortfarande en vanlig man, fast med nio fingrar. Eller om det är 9.5 fingrar. Det är nog lite samma sak som det här med om glaset är halvfullt eller halvtomt. Jag har alltid trott mig vara en halvfullt kind of guy, men inser nu att det nog inte är så. Nio fingrar alltså.

Natten och dagen har varit full av experimenterande, sladdar, smällar och kaos. Tyvärr blev utgången inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag lyckades göra några fungerande bomber på salpeter och socker, vilket kostade de i villaområdet bredvid ett par brevlådor. Men sen insåg jag att det kan bli lite svårt att tillverka en tidsinställd bomb på salpeter och socker.

Så googlade som en tok och ringde Zlatko, som "fick" med sig en hel del grejer hem när han gjorde lumpen. Sedan bar det iväg till tippen, där kan man hitta allt. När jag kom hem drog jag ett par sladdar hit, några dit, en tändhatt här, ett batteri där och så lite sprängdeg på det.

Jag tror att jag borde ha varit lite mer exakt i mitt bombrecept, det blev nog lite för mycket på känn. I samband med att jag bombade bort mitt ena lillfinger måste jag erkänna att jag blev lite avskräckt och tappade en hel del av min experimentationslusta.

Jag antar marknaden för terrorister som enbart riktar in sig på att bomba bort ett finger hos sina fiender är relativt begränsad, så får helt enkelt lägga bombprojektet på is för nu. Om ett par månader kanske jag inte saknar mitt vänstra lillfinger så mycket och åter är redo. Jag hoppas verkligen det, idéen är allt för genial för att överge.

3 kommentarer:

  1. Föffan. På´t igen bara! Snart får du till det, och då kommer alla stålars att bara RULLA in!

    SvaraRadera
  2. DUUUUUUUUUUUUUUUU...jag har lite pyssel åt dej...på något sätt får jag för mej att du gillar grejen...kom in till mej.

    SvaraRadera
  3. Skitförnedringen Arbetsförmedlingen är bajs. Du har nu vunnit en följeslagerska och gemensam vapendragare i denna kamp mot arbetslöshet!

    SvaraRadera