fredag 5 februari 2010

Bygger vidare

Idag flydde jag verkligheten igen, kändes tvunget efter att lagens långa arm varit här och ryckt undan benen på mig. Jag provade på att vara byggjobbare. Fyllde en termos med kaffe, tog mig några fejksnusar(blomjord) och svor lite. Var i en bygghandel och köpte en liten påse cement som jag slängde in tvättmaskinen. Inte min egen maskin såklart, tvättstugans.

Efter det googlade jag upp lite snuskiga historier som jag drog för mig själv. Skrattade riktigt gott. Sen snackade jag lite fotbollsresultat med mig själv, diskuterade om vi ska spela med en eller två forwards i landslaget. Då kom jag in på Zlatan och på något sätt utmynnade det i att jag hade en diskussion med mig själv om att invandrarna snor våra jobb. Jag har i och för sig knappt sett en invandrare på ett bygge, men jag gick in ordentligt i det hela och var ett tag väldigt upprörd.

Sammantaget är jag väldigt nöjd med livet som byggjobbare, kan vara något för framtiden.

Edit: Polaren Zlatko ringde precis och frågade om jag skulle haka på ut. Jag vet i fan. Man vill ju inte vara seg i huvudet om arbetsförmedlingen ringer på måndag och säger att man fått jobb.

1 kommentar: