lördag 13 mars 2010

Dag 507: ICAnder goes modern!

Hinner inte skriva så mycket i dag. Vi ska skynda oss ut på stan och handla lite nya kläder åt ICAnder. Och vem lämpar sig bättre att hjälpa honom med en ny garderob än en erfaren modebloggare som mig? Ingen, är svaret på den frågan. Visserligen är han ju väldig fin i sitt förkläde, men känns som det behöver blir lite modernare. Efter det blir det utgång!

Jag och ICAnder har ägnat dagen åt "catching upp", var ju väldigt länge sedan vi umgicks. Det visade det sig att både han och jag fick sparken från våra respektive jobb på ett riktig fult sätt. Det är någon jävla ICA-stig som snott hans jobb. Men där jag blivit bitter och sur så visar ICAnder istället upp sin medmänsklighet och sitt stora hjärta!

Det är en egenskap som verkligen är avundsvärd. "Det är ju inte Stigs fel", säger ICAnder. När jag försöker få honom att bli arg på Stig så ler han bara åt mig med sina rosade kinder för att sedan brista ut i ett hjärtligt skratt.

Stort! Han är som tomten fast utan skägget.

Nu blir det stan. För inte känns väl det här helt modernt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar